Wednesday, January 30, 2013

Video: Nilai Murni Semakin Terhakis Dalam Kehidupan Manusia


Klip video di bawah memaparkan sikap bertanggungjawab si abang yang membantu adiknya melintas parit kecil amat menyentuh perasaan.

Di zaman ledakan ICT  dan kesibukan dengan laman sosial masing-masing, sedikit sebanyak membataskan pergaulan dan kurangnya amalan nilai-nilai murni dalam kalangan manusia. Agak jarang kedapatan ibu bapa yang mengajar nilai-nilai murni kepada anak-anak mereka. Tiada lagi tunduk hormat bila melintas di hadapan orang yang lebih tua, tiada lagi rasa ingin membantu orang lain, tiada lagi rasa bersalah bila melihat sampah dibuang merata-rata, dan banyak lagi nilai murni lain yang beransur hilang dalam kehidupan manusia!

Semoga klip video yang dipaparkan ini mendatangkan keinsafan dan amalan nilai-nilai murni dapat terus kekal dalam kehidupan manusia sejagat. Diharap dalam kesibukan kehidupan masa kini, ibu bapa masih mampu menitik beratkan nilai-nilai murni yang baik di kalangan anak-anak mereka.



- YouTube

0 comments:

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi