Monday, January 14, 2013

RM540 Juta Untuk Bantuan Persekolahan

BATU PAHAT: Kerajaan memperuntukkan sebanyak RM540 juta bagi diagihkan kepada 4.98 juta pelajar menerusi Bantuan Persekolahan RM100 yang akan mula dilaksanakan Selasa ini.

Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, jumlah yang akan diagihkan kepada pelajar di sekolah kerajaan adalah RM498 juta manakala selebihnya adalah untuk pelajar sekolah swasta, sekolah agama rakyat dan sekolah agama kerajaan negeri.

Seramai 4.98 juta pelajar di seluruh negara akan menerima bantuan persekolahan RM100 yang akan diagihkan mulai Selasa ini dan dijangka berakhir pada 15 Februari depan.

“Pada masa sama, Kementerian Pelajaran masih menunggu baki nama pelajar sekolah-sekolah swasta dan agama yang masih belum diserahkan," katanya di sini hari ini.

Beliau memberitahu, bagi memastikan kesemua pelajar menikmati bantuan tersebut, semua sekolah telah diberi arahan supaya tidak membuat sebarang potongan terhadap hutang atau yuran Persatuan Ibu bapa dan Guru (PIBG) tanpa persetujuan ibu bapa.

- Utusan

Anda minat barangan berikut:

0 comments:

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi