Thursday, January 10, 2013

Mengesan Telefon Bimbit Yang Hilang

SAN DIEGO: Pada 30 Disember yang lalu, Kenneth Schmidgall telah kehilangan telefon bimbit iphone. Dia telah beberapa kali cuba membuat panggilan ke telefonnya tetapi tiada jawapan. Dengan bantuan rakannya Greg Torkelson, mereka cuba mengesan lelaki yang mencuri telefon bimbitnya.

Dengan bantuan aplikasi Find My iPhone mereka mengesan isyarat dan menghabiskan masa berjam-jam mengesan isyarat tersebut yang datang dari seseorang yang sedang menunggang basikal.

Video di bawah memaparkan pergaduhan setelah dapat mengesan iphone yang hilang.


Torkelson berkata, "Mudah-mudahan kejadian ini memberi pengajaran kepada sesiapa saja yang berniat untuk mencuri telefon bimbit seseorang"

- 10 News
 

0 comments:

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi