Tuesday, January 15, 2013

Video Kontroversi Presiden SW1M Merebak


KUALA LUMPUR — Satu klip video Presiden Suara Wanita 1Malaysia didakwa memperbodohkan seorang pelajar di hadapan sekumpulan mahasiswa di sebuah forum dimuat naik ke YouTube minggu lepas telah merebak pantas dalam kalangan ramai pengguna alam maya.

Dalam klip selama kira-kira 12 minit itu memaparkan keangkuhan Sharifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin bertutur di Forum Suara Mahasiswa “Seiringkah Mahasiswa dan Politik” di Universiti Utara Malaysia di Sintok, Kedah pada Disember lepas.

Paling menarik perhatian adalah cara Sharifah Zohra yang tidak setuju dengan pendapat seorang pelajar yang dikenali sebagai Bawani K.S. merampas mikrofon kemudia berkata “listen” (dengar) sebanyak 11 kali.

“Listen,listen, listen, listen, listen, listen, listen, listen, listen, listen, listen. When I speak, you listen’, ‘jangan samakan negara lain dengan Malaysia’. Kalau nak samakan dengan negara lain, apa yang kamu buat di Malaysia, go to Cuba, go to Argentina, go to Libya because all the students in this hall are happy with whatever the government does for them!

“You must understand what is democracy, you must understand – what is perhimpunan lebih dari 3 orang di sesebuah tempat’..‘Animals have problem’…‘kucing ada masalah’…‘anjing boleh menggonggong’…‘lembu kambing ada masalah’….‘kita manusia lebih rakus daripada ikan’…‘and you tau tak binatang apa yang paling banyak sekali masalah?’…‘pernah makan shark finn?’ atau ‘you are very much to go to another university’..” kata Sharifah Zohra.

Segalanya tercetus apabila Bawani yang berdiri untuk membincangkan dan menyuarakan keputusan mahkamah tentang Bersih dan soalan mengapa Malaysia tidak mampu untuk menawarkan pendidikan percuma seperti negara-negara lain.

Ramai memberi komen penuh sindiran menyelar keangkuhan Sharifah Zohra melalui Facebook dan Twitter.

Bahkan pengarah filem dan rapper kontroversi, Wee Meng Chee atau lebih dikenali sebagai Namewee telah memuat naik klip versinya sendiri Namewee Tokok (009 Listen)mempersendakan Sharifah Zohra ke dalam akaun Facebook dan Twitter beliau pada hari ini.

Sementara itu, pemimpin Umno termasuk Saifduddin Abdullah dan Umno Youth chief Khairy Jamaluddin juga berasa video itu memalukan.

Khairy memuat naik mesej dalam menjarakkan diri beliau daripada dikaitkan dengan Sharifah Zohra.

“And on UUM issue. Please #listen to me: This Jabeen lady DOES NOT represent BN! Sekian,” said Khairy.

Naib Presiden Persatuan Mahasiswa Universiti Kebangsaan Nasional Nur Afifah Abdul Rahman menyatakan rasa kesal Sharifah Zohra memperlekehkan kebenaran seorang mahasiswa bersuara.

“Saudara Bawani tidak wajar diaibkan di hadapan khalayak sementelah dia memberi pendapat dengan wadah yang disediakan sendiri oleh program terbabit,” katanya.

Dalam reaksi balasnya melalui Facebook akaunnya pula, Sharifah Zohra memuat naik mesejnya berbunyi :”“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with their experience.” (Jangan berbahas dengan orang bodoh. Mereka akan membawa anda ke tempat mereka dan kemudian mengalahkan anda dengan pengalaman mereka.)

 
klip video Presiden Suara Wanita 1Malaysia didakwa 
memperbodohkan seorang pelajar

 
Klip video versi Namewee - Namewee Tokok (009 Listen) 
mempersendakan Sharifah Zohra

 
- ABN News

Anda minat barangan berikut:

0 comments:

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi