Wednesday, July 25, 2012

Terengganu Peruntuk RM1.2 Juta Untuk Jabatan Pelajaran Negeri Anjur Kursus Intensif


KUALA TERENGGANU, 25 Julai (Bernama) -- Kerajaan negeri akan memberi bantuan segera sebanyak RM1.2 juta kepada Jabatan Pelajaran Terengganu bagi penganjuran kursus intensif untuk pelajar yang bakal menduduki peperiksaan utama tahun ini.

Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said berkata langkah itu bertujuan memastikan Terengganu terus mengungguli peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR), Penilaian Menengah Rendah (PMR), Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM).

"Kita (kerajaan negeri) perlu buat sesuatu supaya terus berjaya dalam bidang pendidikan dan mendahului dalam mencatat keputusan cemerlang bagi kesemua peperiksaan tersebut tahun ini," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri di sini.

Beliau berkata berdasarkan pencapaian peperiksaan pertengahan penggal baru-baru ini, terutama PMR, kerajaan berpuas hati kerana keputusan yang diperoleh adalah lebih baik.

- BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi