Tuesday, December 25, 2012

Gambar suasana banjir yang melanda di Pantai Timur

Keadaan banjir di Terengganu, Kelantan dan Pahang semakin buruk petang ini dengan maklumat terkini menunjukkan lebih 10,800 mangsa dipindahkan berbanding lebih 6,000 mangsa pada sebelah pagi.

Seramai 5,297 mangsa dipindahkan di Terengganu berbanding 2,594 pagi tadi, Manakala mengikut laporan, sebahagian benteng Empangan Paya Peda di Besut yang masih dalam pembinaan terpaksa dipecahkan semalam untuk melepaskan takungan air demi keselamatan penduduk kawasan sekitar. Di Kelantan jumlah mangsa banjir meningkat kepada 3,218 berbanding 1,963 pada sebelah pagi, menurut portal rasmi kerajaan negeri masing-masing.

Menurut portal banjir Majlis Keselamatan Negara pula, sejumlah 2,376 mangsa dipindahkan di Pahang berbanding 1,743 pagi tadi, manakala mangsa banjir di Johor kekal 16 orang.

Gambar suasana banjir yang melanda di Pantai Timur Semenanjung sekarang ini. Video di bawah memaparkan banjir kilat yang melanda Bandar Kuantan. 

  Bandar Kuantan berhampiran dengan MegaMall

  Kawasan Sek.Seberang Tayor, Kemaman

  Laluan Cherating - Kemaman – Kuantan

  MegaMall Kuantan

  Parking bawah tanah Zenith Hotel Kuantan

  Suasana bandar Kuantan

  Depan MegaMall Kuantan

Video banjir kilat di Kuantan

Beberapa link berguna untuk mengetahui situasi banjir:



0 comments:

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi