Wednesday, December 5, 2012

Allahu Akbar! Al-Quran Tidak Hancur Digilas Bulldozer Israel

Ketika penghancuran Masjid Al-Mafqara oleh tentera Zionis Israel di Hebron pada Selasa (4/12/2012) semalam, berlaku sebuah kejadian yang amat menakjubkan.

Al-Qur’an yang digilis oleh bulldozer bersama dengan benda-benda lainnya  ternyata tidak rosak ataupun hancur.

Kitab suci Al-Quran itu masih utuh tanpa ada cacat sekalipun. Padahal semua benda lain yang berada dalam masjid musnah.

Ketika terjadi penghancuran masjid ini, para penduduk Palestin di wilayah itu memberi tentangan. Terdapat teriakan takbir oleh anak-anak, dan juga orang tua bergema dimana-mana.

Masjid ini sebelumnya pertama kali dihancurkan pada tahun 2011. Israel sendiri pernah mengeluarkan perintah merobohkannya pada tahun 2003.

Pada bulan Jun tahun ini, penduduk desa dan aktivis antarabangsa mencuba untuk membaikpulih masjid ini, tetapi dihalang oleh pasukan tentera Israel.

- Diterjemahkan dari Islampos.com

0 comments:

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi