Saturday, April 21, 2012

RM87 JUTA BINA SEKOLAH BARU DAN BAIK PULIH

GUA MUSANG, 21 April (Bernama) -- Kementerian Pelajaran memperuntukkan RM87 juta tahun ini bagi membina sekolah baru dan membaik pulih bangunan sekolah sedia ada di seluruh negara untuk memberi keselesaan kepada guru dan pelajar.


Timbalan Menteri berkenaan Dr Mohd Puad Zarkashi berkata kerajaan memberi peruntukan besar itu setelah kementerian mendapati banyak sekolah baru diperlukan selain keadaan sekolah uzur dan perlu diperbaiki.


"Kementerian sentiasa mengambil berat mengenai perkara itu supaya setiap guru dan pelajar dapat memberi tumpuan sepenuh masa kepada kecemerlangan pendidikan.


"Saya sentiasa turun padang untuk melawat mana-mana sekolah yang tidak cukup bangunan atau bangunan sedia ada yang rosak kerana kita tidak mahu masalah itu yang menjadi penghalang kepada kemajuan pendidikan," katanya ketika berucap merasmikan Mesyuarat Agung Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Chiku di sini.


Beliau berkata kerajaan berhasrat dapat melaksanakan pengajian sesi pagi di semua sekolah bagi membolehkan pelajar menghadiri kelas tambahan pada waktu petang.


-- BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi