Tuesday, April 24, 2012

CADANGAN WUJUDKAN JAWATAN PENGAWAL LINTASAN SEKOLAH



KUALA LUMPUR, 24 April (Bernama) -- Kementerian Pelajaran telah menyediakan satu kertas cadangan bagi mewujudkan jawatan Pengawal Lintasan Sekolah (PLS) bagi melaksanakan kawalan lalu lintas di sekolah yang berisiko kemalangan jalan raya.

Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Dr Wee Ka Siong memberitahu sidang Dewan Negara Selasa, kementerian telah mengadakan perbincangan dengan semua pihak bagi mendapatkan pandangan berhubung cadangan itu.

"Kita berbincang dengan Jabatan Keselamatan Jalan Raya, Polis Diraja Malaysia, Jabatan Pengangkutan Jalan, Kementerian Dalam Negeri serta pihak berkuasa tempatan.

"Kertas cadangan tersebut sedang diteliti oleh pihak berkaitan sebelum dihantar ke Mesyuarat Jemaah Menteri bagi tujuan kelulusan pelaksanaan di sekolah-sekolah," katanya ketika menjawab soalan Senator Datuk Paul Kong Sing Chu.

Menjawab soalan tambahan Kong mengenai perancangan kementerian untuk menambah jumlah PLS bagi mengawasi keselamatan pelajar sekolah, Wee berkata kertas cadangan tersebut merupakan satu tindakan tepat bagi mengatasi masalah lalu lintas yang semakin teruk di kawasan sekolah.

-- BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi