Monday, June 10, 2013

Modul Kursus Dapat Diakses Dengan Mudah Menerusi Telefon Pintar, Tablet

Bahan dan modul kursus daripada pelbagai bidang pengajian di Open University Malaysia (OUM) bakal dapat diakses dengan lebih mudah menerusi aplikasi telefon pintar dan tablet bermula September ini.

Selain pelajar, aplikasi OUM itu boleh dimuat turun oleh orang ramai menerusi Apple App Store secara percuma untuk kali pertama dan akan dikenakan caj pada muat turun yang berikutnya.

Presiden merangkap Timbalan Canselor OUM, Prof Tan Sri Anuwar Ali berkata aplikasi itu bertujuan mempelbagai kaedah pengajaran dan pembelajaran bagi memperkukuh sistem penyampaian universiti itu.

"Pendekatan ini sekali gus mencerminkan kemajuan OUM ke arah menggunakan teknologi bersesuaian dengan perkembangan semasa supaya sistem penyampaian adalah yang terkini.

"Selain daripada pertemuan secara bersemuka dengan pelajar, OUM juga menitik berat 'online learning' dan ia (aplikasi) selaras dengan visi dan misi OUM sebagai universiti terbuka," katanya kepada Bernama pada Majlis Konvokesyen OUM Ke-14, di sini hari ini.


0 comments:

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi