Sunday, March 31, 2013

Penandaarasan: Hari Pertama Di SK Sultan Sulaiman II, Kuala Terengganu

Alhamdulillah, hari ini Ahad 31 Mac 2013 adalah hari pertama saya menjalani Program Penandaarasan di SK Sultan Sulaiman II, Kuala Terengganu di bawah Kursus Program Kelayakan Profesional Pemimpin Pendidikan Kebangsaan (NPQEL). Program Penandaarasan ini mengambil masa selama dua minggu yang akan berakhir pada 11 April 2013. Terima kasih diucapkan kepada pihak sekolah terutama Tuan Guru Besar iaitu En. Mohd Kaman bin Awang, dimana penerimaan dan sikap positif yang ditunjukkan  atas kedatangan saya ke sekolah tersebut. Terima kasih juga kepada seluruh warga SK Sultan Sulaiman II atas kerjasama yang diberikan.

Di hari pertama ini saya telah menyertai perhimpunan mingguan yang diadakan di dewan sekolah. Antara petikan ucapan Tuan Guru Besar dalam perhimpunan tersebut, beliau menyatakan bahawa SK Sultan Sulaiman II adalah antara sekolah yang tercalon sebagai sekolah kluster. Dalam perbincangan saya dengan Tuan Guru Besar seterusnya, beliau sendiri menyatakan bahawa gaya kepimpinan yang menjadi amalan adalah berlandaskan kepimpinan instruksional. Di samping itu beliau menyatakan amalan kolektif, demokratis menjadi sandaran dan berperanan dalam mengurus organisasi yang  beliau pimpin. Beliau juga berharap warga SK Sultan Sulaiman II dapat menginjak pemikiran dan budaya kearah yang lebih cemerlang dan dapat menerima konsep-konsep baru dalam menjana laluan sebagai sekolah kluster dengan slogan “Bersama Menggenggam  Laluan Kluster”.

  Murid-murid berhimpun di dewan sekolah

 
  Guru Besar berucap semasa perhimpunan

  Guru Besar menyampaikan taklimat kepada guru-guru
selepas sesi perhimpunan

1 comments:

cgazmi said...

Pembetulan- Slogan/impiam SK Sultan Sulaiman II, ialah “Bersama Menggenggam Impian Kluster”. Mohon maaf atas kesilapan yang tidak disengajakan.

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi