Monday, December 23, 2013

Pelaksanaan KSSR Tahap II Secara Berperingkat Mulai Tahun 2014

Surat Pekeliling Ikhtisas Bil. 2 Tahun 2013 yang dikeluarkan oleh Bahagian Pengurusan Sekolah Harian ini bertujuan memaklumkan tentang pelaksanaan Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) Tahap II iaitu Tahun 4, 5 dan secara berperingkat-peringkat disemua jenis sekolah rendah termasuk Sekolah Kebangsaan Pendidikan Khas.

KSSR Tahap I telah dilaksanakan secara berperingkat-peringkat  bermula Tahun 1 pada tahun 2011 dengan menggunakan Dokumen Standard Kurikulum. Mulai tahun 2014, KSSR Tahap II akan dilaksanakan secara berperingkat-peringkat  bermula di Tahun 4 dengan menggunakan Dokumen Standard Kurikulum dan Pentaksiran (DSKP).

Pihak sekolah hendaklah menggunakan DSKP bagi semua mata pelajaran KSSR Tahap II arus perdana dan pendidikan khas yang disediakan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM).

  Peruntukan Masa Kurikulum Standard Sekolah Rendah Tahap II



- Kementerian Pendidikan Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi