Sunday, February 3, 2013

Kementerian Pelajaran Galak Sekolah Kurang Murid Sertai Program G7


SEGAMAT: Kementerian Pelajaran menggalakkan sekolah-sekolah kurang murid supaya bergabung dan menyertai Program Gemilang 7 (G7) bagi meningkatkan pencapaian murid dalam pelbagai bidang.

Timbalan Menteri Pelajaran Dr Mohd Puad Zarkashi berkata, pendekatan tersebut membolehkan sekolah-sekolah terbabit berkongsi pengalaman dan berbincang cara memperbaiki kelemahan yang dihadapi.

"Sejak gabungan sekolah kurang murid diperkenalkan, pencapaian murid di sekolah-sekolah terbabit amat memberangsangkan dan ada yang sudah terkeluar daripada kategori Sekolah Berprestasi Rendah atau kategori Band Enam atau Tujuh," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan Mesyuarat Agung Persatuan Ibu Bapa dan Guru Secara Berkelompok Bagi Sekolah-sekolah G7 Sesi 2013 di Sekolah Kebangsaan Kemedak, Batu Anam, Segamat di sini Sabtu.

Sehingga kini, katanya, terdapat 2,071 sekolah kurang murid di seluruh negara dengan 1,318 daripadanya adalah sekolah kebangsaan dan selebihnya Sekolah Jenis Kebangsaan Cina dan Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil.

- BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi