Thursday, February 7, 2013

Diterima Masuk Ke Kursus NPQEL


Sebelum ini saya telah menghadiri temuduga Kursus NPQEL dan saya telah menjangkakan, saya berjaya dalam temuduga tersebut. Seperti dimaklumkan semasa temuduga, kursus akan bermula 12 Februari 2013. Oleh kerana sekolah ditempat bertugas akan mula bercuti sempena Tahun Baru Cina bermula 8 Februari hingga 16 Februari 2013, atas dasar tanggungjawab terhadap sekolah dan anak murid, saya telah menghubungi pihak Institut Aminuddin Baki (IAB) untuk mendapat keputusan temuduga yang telah dihadiri. Alhamdulillah, saya telah dimaklumkan secara lisan (surat menyusul kemudian tapi agak dukacita sebab rakan iaitu PKKO SK Pulau Redang gagal dalam temuduga) diterima masuk kekursus tersebut dan kursus akan bermula pada 16 Februari 2013.

Tujuan saya menghubungi pihak IAB adalah ingin membuat persediaan awal sekiranya saya diterima masuk kekursus tersebut. Untuk pengetahuan, saya adalah Guru Data, Penyelaras SAPS, Penyelaras SPPBS, dan guru subjek Matematik UPSR dan Matematik Tahun 5. Oleh itu banyak yang perlu dimaklumkan kepada pihak sekolah dan murid sekiranya saya diterima berkursus yang dianggarkan selama lima bulan (dimaklumkan semasa temuduga).

Saya telah pun mengambil langkah awal menyiapkan tugasan yang diamanahkan berkaitan Data Emis, APDM, SMM, SAPS dan SPPBS. Sehinggakan saya terpaksa menghubungi sekolah guru yang bertukar masuk ke SKU supaya memindahkan senarai nama guru bertukar. Alhamdulillah, sehingga kini segala data-data berkenaan telah saya siapkan tanpa ada sebarang ralat.

Bagi murid Tahun Enam pula, saya telah pun membuat persediaan awal dengan mendaftarkan murid yang berminat dengan Program Pembelajaran Interaktif Zoom-A (Sekurang-kurangnya saya dapat memantau dan menghantar soalan-soalan latihan secara atas talian), dan semalam saya telah mendapatkan buku latihan Matematik untuk persediaan UPSR dan menyerahkannya kepada murid pada hari ini. Bagi murid Tahun Lima, buku latihan Ulangkaji Matematik akan diberi kemudian. Insyaallah, buka sekolah selepas cuti Tahun Baru Cina akan dikirim melalui rakan guru yang lain.

Semasa di dalam kelas, saya telah maklum kepada murid bahawa saya akan berkursus selama 5 bulan, dan sudah pasti guru lain akan mengambil alih subjek matematik yang diajar. Sempat juga memberi motivasi kepada anak murid supaya fokus dan berjaya dalam UPSR khususnya dalam subjek Matematik.

Terharu juga menerima ucapan dan kad dari murid. Sempat juga anak murid membuat kad ucapan, ya! Buat anak muridku belajarlah rajin-rajin dan banyakkan ulangkaji. Walau siapa pun yang mengambil alih mengajar Matematik, berilah tumpuan dan rajin-rajinlah bertanya. Insyaallah ada kesempatan kita akan bertemu kembali.

Kad ucapan dari murid, sempat lagi membuat kad ya! Terima kasih

Terima kasih dan salam buat semua.

0 comments:

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi