Sunday, October 21, 2012

Pelajar Digalak Guna Fb Berkomunikasi Dengan Guru

KLANG, 20 Okt (Bernama) -- Timbalan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Maglin D'Cruz meminta pelajar sekolah mengunakan media sosial seperti Facebook untuk mengekalkan hubungan baik dengan guru mereka.

Beliau berkata melalui cara ini, pelajar yang telah menamatkan persekolahan boleh sentiasa merujuk guru untuk mendapatkan pandangan mengenai sesuatu isu sekiranya mereka mempunyai masalah berinteraksi dengan kolej atau profesor universiti.

"Pelajar yang telah menanamatkan persekolahan dan menghadapi masalah kesukaran berinteraksi dengan profesor kolej mereka perlu menggunakan media sosial seperti Facebook untuk berkomunikasi dengan bekas guru mereka di sekolah bagi mendapatkan penjelasan mengenai sesuatu isu kerana mereka sudah bertahun-tahun mengenali antara satu sama lain," katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis penyampaian sijil tamat persekolahan di Sekolah Menengah Convent Klang di sini, hari ini.

Maglin menasihatkan semua sekolah di negara ini agar mencontohi Sekolah Menengah Convent Klang dalam menganjurkan majlis penyampaian sijil tamat persekolahan bagi pelajar mereka Supaya pelajar dapat merasai upacara sebenar sesuatu majlis penyampaian ijazah.

Kira-kira 290 pelajar Tingkatan Lima sekolah berkenaan yang akan menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia bulan depan, menerima sijil masing-masing yang disampaikan Maglin pada majlis tersebut.

-- BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Penafian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan dan kerosakan yang dialami semasa/selepas melayari blog ini atau menggunakan sebarang maklumat dari dalam blog ini. Komen-komen yang dikirimkan diblog ini juga adalah menjadi tanggungjawab pengirim itu sendiri. Terima kasih.

ENGLAND PREMIER LEAGUE

 
Please use Google Chrome to get the best view with 1280 x 800 resolution and above | Thanks for visiting cgazmi.blogspot.com | Bloggerized by Cg Azmi